2009.07.16. 12:10
Tata Nano vol.1
Régóta várom a Tata Nano töréstesztjét, most egy előzetes "ízelítő" érkezett az angliai tesztközpontból. A labor tesztelési módja eltér az EuroNCAP követelményeitől, ezért még nem könyvelném el véglegesen "ÁTMENT"-ként
a kis Tatát. (Bár előre leszögezhető, már most sokkal jobb, mint anno a Seicento..)
A MIRA központjában frontális ütközésnél 40%-os átfedéssel, 56 km/h-s sebességgel ütköztették, amelyen egész jól helyt is állt, az utascella sértetlen maradt, a túlélőtér nem csökkent.
A Tata műszaki igazgatója szerint nem meglepő az eredmény, hiszen a kisautó tervezésekor már a gyárban is sikerrel elvégezték ugyanezt a vizsgálatot. Indiában ugyanis az európai szabványt tervezik bevezetni három év múlva, így a Nanónak mindenképp teljesítenie kellett, hogy piacra tudják dobni, és ne kelljen rögtön a modellciklus legelején áttervezni.
Viszont az oldalütközésről készült (?) videót még sehol sem találtam, a fent látható felvételeken is csak hátulról lehet látni, ahogy belerongyol a fémdobozba, nem igaz, hogy képtelenek lettek volna oldalról felvenni, hogy láthassuk miként találkozik a bábu feje a légzsákkal..
Várom az NCAP eredményeit!
Szólj hozzá!
Címkék: tata mira
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.