Régóta várom a Tata Nano töréstesztjét, most egy előzetes "ízelítő" érkezett az angliai tesztközpontból. A labor tesztelési módja eltér az EuroNCAP követelményeitől, ezért még nem könyvelném el véglegesen "ÁTMENT"-ként
a kis Tatát. (Bár előre leszögezhető, már most sokkal jobb, mint anno a Seicento..)



A MIRA központjában frontális ütközésnél 40%-os átfedéssel, 56 km/h-s sebességgel ütköztették, amelyen egész jól helyt is állt, az utascella sértetlen maradt, a túlélőtér nem csökkent.


A Tata műszaki igazgatója szerint nem meglepő az eredmény, hiszen a kisautó tervezésekor már a gyárban is sikerrel elvégezték ugyanezt a vizsgálatot. Indiában ugyanis az európai szabványt tervezik bevezetni három év múlva, így a Nanónak mindenképp teljesítenie kellett, hogy piacra tudják dobni, és ne kelljen rögtön a modellciklus legelején áttervezni.

Viszont az oldalütközésről készült (?) videót még sehol sem találtam, a fent látható felvételeken is csak hátulról lehet látni, ahogy belerongyol a fémdobozba, nem igaz, hogy képtelenek lettek volna oldalról felvenni, hogy láthassuk miként találkozik a bábu feje a légzsákkal..

Várom az NCAP eredményeit!

A bejegyzés trackback címe:

https://kres.blog.hu/api/trackback/id/tr581249079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása