Brillance, Jiangling, Shuanghuang és Geely. Csak pár kínai csodabogár, amik átestek a törésteszteken, többé kevésbé kielégí rossz eredménnyel. Oké, hogy van benne légzsák, meg automata biztonsági öv.. na meg persze hat méteres betükkel ABS felirat a Shuanghuangon. Kína! "Szokat kel tánúniuk". De annak is, aki van olyan értelmes, hogy ilyen 'autót' vásárol. Ezeket meg vegyék a kínaiak, nekik megfelelnek. Viszont jól áll a kocsiknak a sárga külső. Márcsak egy halálfejet kellene ráfesteni!

2007-ben a Brillance BS6-ost láthattuk először próbán, számomra még a vártnál is rosszabb lett az eredmény. A 64 km/h-val ütköztetett autó szétpergett. Az ajtó merevsége nulla, összehajlott, a karosszéria megroggyant. Látni, ahogy a dummy feje lecsúszik a légzsákról, és koppan a műszerfal széléhez. Csodás HIC értékeket produkálhatott. 1000-ren felül már elég egészségtelen ez az érték. 1 csillagot tudhatott a magáénak az ADAC tesztjén. 

A BS4-est csak most vette elő a német autóklub, az ADAC. Nem véletlenül: a BS4 a régi rendszerben még 3 csillagot kapott volna a töréstesztjére, szemben a BS6-os 1 csillagjával, de az új szerint az eredmény egy nagy büdös nulla felé konvergáló érték. Azért a látvány már jóval meggyőzőbb, a karosszéria merevebb, nem csuklik össze ekkora sebességnél. De azért még mindig nem ülnék bele. (elvből)


Jiangling Landwind, az Opel Frontera hasonmása. Már a neve is vicces, a törés után hahotázás kapja el a társaságot, jól hallani a videón. Joggal. Szánalom! Tipikus magas jármű törés: az első kerék benyomul a lábtér felé, az A oszlop megroggyan, összeroppan az autó cellája. Műszerfal-kormány-ember-ülés szendvics tálalva a patológusnak.

Chery Amulet és Brilliance BS6
Ezen a videón egy Lexust, egy brazil Fiat-ot (nálunk Albea) törnek a két kínai előtt. 1:05-nél jön a Chery, ami egy Seat Toledo plasztikázásából született járgány. Neki se túl bizalomgerjesztő a bizonyítványa: az ajtó meg sem hajlott, egyszerűen kipattant, így az üzközési energia az A oszlopon és a küszöbön át probált elvezetődni. BS6-os látvány. A Seat tulajoknak is ajánlatos végignézni ezt a pár másodpercet.

Chery A3 - Nem tűnik túl rossznak a kis vörös cseresznye eredménye, de látva, hogy kínai a tesztbrigád, a függetlenséget simán megkérdőjelezem. Cenzúra ezerrel, mint az olimpián.

Red Bucle - a kínai Smart. Talán még légzsák sincs benne, nem tört atomjaira, de sejthető, hogy közel sincs akkora passzív biztonsága, mint a Smart-nak. Csodálatos zene mámorában nem is olyan fájdalmas látvány a falnak csapódott autó. Azért érdemes elgondolkodni, mint jelenthet a C-NCAP felirat.
Semmi saját ötletük nincs a kínainak. Talán a zenei aláfestés? Hmm...

 

Geely MK - különösebb kommentár nélkül.

Shuanghuang CEO - a nagy kedvencem. A BMW X5-ös kínai alteregója,
Toyota Land Cruiser
orral. Meglepő volt az eredmény, kb annyit vártam tőle, mint a Landwind-től. Ahhoz képest egész jól szerepelhet - látszólag. Bennem már csak örökös kétkedés él a kínai autók biztonságát és megbízhatóságát illetően.

FAW Benteng - C-NCAP-s teszt. Zene nélkül!!

És végül, utolsó sorban (!) egy videó, ami a nagy bölcs kíniai mérnökök tudását és eredményeit próbálja bizonyítani: mintha a kínai mesterek dolgozták volna ki az autók biztonsági vázának elméletét.
Valószínűleg sohasem hallottak Barényi Béláról, vagy Nils Bohlin-ról...

A bejegyzés trackback címe:

https://kres.blog.hu/api/trackback/id/tr491029437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyu 2009.03.27. 22:15:10

Chery A3 tesztjeben Youtube kommentek emlegetik, hogy a C-NCAP 56kmh-val teszteli a 40% atfedeses utkozest az europai 64kmh helyett...

Meg az is LOL, hogy nem telik nekik nagysebessegu kamerara.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.03.27. 22:20:16

Nem tanulnijuk, hanem tanulniuk. (Első bekezdés, a Kína! után) Szerintem javítsd ki, mert így elég gáz...

Én is eléggé kétkedek a kínai kocsik biztonságában, de állítólag rohamosan fejlődnek.
És az a hír járja, hogy a Geely megvenné a Saabot, pedig annak aztán megvan a biztonságtechnikája...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.03.27. 23:03:19

Én meg azt nem vágom, hogy tulképpen mitől olyan biztos a kedves blogger, hogy éppenséggel a szuper európai tesztüzemeket nem kilóra vannak megvéve. Német autóklubnál amúgy voltak már balhék is.

Primtív, tudatlan összemosás ez a cikk.. A kocsik árára amúgy kíváncsibb lennék..

Azt meg mellékesen jegyzem meg, hogy kezdek herótot kapni, az újgazdag, nagyképű kis kancsóktól, akik a szuperjólteljesítő, biztonságos kocsijukból lesz.rnak mindent és mindenkit. Aztán vagy kinyírnak egy családot, vagy jóesetben egy kamionnal csókolóznak össze. Ezesetben a kedves sofőrt csak a szegedi húskonzervgyár tudna hasznosítani. :)

sourcerror 2009.03.27. 23:16:49

@sanche: "Én meg azt nem vágom, hogy tulképpen mitől olyan biztos a kedves blogger, hogy éppenséggel a szuper európai tesztüzemeket nem kilóra vannak megvéve."

Azért Európában még nem gyártottak mérgező fogkrémet pl.

LiberAll 2009.03.28. 00:06:25

@sourcerror: jah itt az Eu-ban, csak kerge marha volt/van, meg barik, s ezek húskészítményei, átcímkézett élelmiszerek, nálunk Míniumos paprika, szennyezett paprika (asszem dioxin volt), s akkor már nem hozom fel a múlti áruházláncok "szép zöld" előrecsomagolt húsait... ennyi, csak ami hirtelen az eszembe jutott. pl :)

Nyúlontúli 2009.03.28. 00:47:48

Jah, Azért totálkáron volt a BS4, BS6-ról cikk. A BS4 a "nagy büdös nullájával" sokkal jobban teljesített mint jó néhány más 3-4 csillagos európai autó. Csak nem csipog az öv a hátsó ülésen, ha nincs bekötve, meg nincs görögül föltüntetve hogy hol rögzítsed a gyerekülést és ezekért nem kapta meg az adminisztratív pontokat ami 4 csillagot jelentett az végső pontelszámolásban, tekintve hogy nincs súlyozva a csillagosdi....

jürgen baromartz 2009.03.28. 01:05:44

azért a post elején az a "tanulnijuk" remélem csak valami rossz poén.

ha nem poén, kérem javítani

mikmaq 2009.03.28. 02:59:24

Csak gratulálni tudok kedves mimino85! Nyilvánvalóan az életeben nem vezettél autót és azt sem tudod, miről irkálsz!
Összeszedtél néhány cikket meg videót a kínai "szar" autókról, aztán osztod az észt!

5 év múlva meg büszkén vezeted az ócsón vásárolt kínai SUV-odat.

Mert akkor már az összes kínai autó meg fog felelni minden tesztnek.

A Mercedes, Opel, Audi, stb. meg nagyítóval fogja keresni a vevőket.

Csókolom!

mikmaq 2009.03.28. 03:02:08

Ja, és tanulj meg magyarul, mielőtt magyarul akarod osztani az észt!

Legalább hiteles leszel.

Szűcslaci 2009.03.28. 04:42:42

1. Európában is gyárthatnak mérgező fogkrémet - csak lehet, hogy lassan öl.
2. Elég sokat járok Kínába - és dacára a szabályoknak bizony autóval közlekedek kint. Legtöbbször egy Souest Freeca-val, de néha egy Chery QQ-val is. Semmi bajuk. Ahogy a többinek sem. Az európai gyártók csak féltik a piacot. Amit nekünk is féltenünk kell. Ne hagyjuk, hogy úgy járjon az autóipar, mint a cipő, textilipar. Ennyi az egész. Illetve nem csak ennyi. Mert ha kiderül, hogy egy nyavalyás Suzuki azért 2.300.000.- ft, hogy jó nagy hason legyen rajta, akkor bizony a gyár el fog bukni. És a többi, irreálisan drágán árult, nem presztízs kategóriába tartozó autó is. Nézzétek meg a kínai városi és luxus buszokat - szépek, olcsók. Ott is van buszközlekedés és nem az utasok tolják őket. Még a szmogjelentések is kamuk. Mikor pl. Shanghaiban állítólag hatalmas a szmog - tényleg nem látsz el 200 méterre - olyankor érdekes módon csavarni lehet a vizet a levegőből. Ugyanez Pekingben. Fosik a világ Kínától és joggal.

zbzbzb 2009.03.28. 05:53:53

szűcslacival értek egyet.
amíg nem voltál ott, nem láttad mi van ott, nem ismered őket, a mentalitásukat, világnézetüket, addig szerintem ne írogass ilyen cikket.
pláne akkor ne, ha éppen a kínai gyártású nájki melegítődet fogja levágni rólad az orvos, mert egy dácsijával vagy éppen fiat puntoval csattantál, és nem védett meg...
azért azt ne hidd, hogy az európai nagyok nem a mi életünkkel játszanak (biztonsági csomag??? ami otthon alap!) vagy a káeurópai óccsó vószvágen ugyanúgy megvéd, mint a német belpiacos.

szerintem szedd le ezt a cikket, vagy a videőkat hagyd csak fent, ülj le és gondold át még egyszer.

Dr Kangörény 2009.03.28. 07:24:27

@zbzbzb: És apró zöld emberkék nem szoktak az életedre törni?

@Szűcslaci: Ha nedves a szmog, akkor az már nem is szmog?

Egyébként nézz utána a kínai környzetevédelmi helyzetnek, utána írj szép dolgokat a kínaiakról + add hozzá a munkabérről beszerzett infókat. Ezeket fejeld meg a jogdíj kérdésekkel és szépen ki is jön az eredmény.

Egy olyan ország, ahol az emberek a töredékét keresik egy európai ember fizetésének, ahol a környezetvédelemre nulla pénzt költenek, a termelésnél ilyen költségek nem terhelik a gyárakat, nem fizetnek jogdíjakat, mert lopják a terveket, háááát barátom ezektől én is félek. És egyáltalán nem állítanám őket példaként senki elé.

Benedx 2009.03.28. 07:57:43

@Kangörény_:
Viszont nagyon is élvezed te is, és mindenki más is, hogy az alacsony fizetések és alacsonyan tartott költségek miatt olcsón előállított termékeket használod, amiket ezért olcsón vehettél meg (pl.számítógép, tv, telefon, stb...) úgyhogy ne legyél demagóg, vagy ne használj kínai terméket. Csak nézz körül otthon, te is támogatod őket. És ugye a nagy melldöngetős környezetvédő és húdefaszagyerek európai gyárak mind ott termeltetnek. Másrészt meg ugyanígy leszólták 25 éve a japán,10-15 éve a koreai autókat, most nézd meg hol tartanak. Nem kell a kínaiaknak 10 év, és Suzuki helyett Geelyvel jár majd itt is mindenki..

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.03.28. 08:22:12

Szűcslaci,
Én is utaztam pár hétig Geelyvel.
Pocsék volt.
A féléves autón már több helyen estek le a belsőben a burkolatdarabok.

Jártál már azokkal a kínai buszokkal?
Itt a Kontak-busz, a Volán egyik alvállalkozója üzemeltet King Long buszokat a zsámbéki vonalon. Lehetne mesélni...
Eleve átlagos terheléssel nem tud 30-nél gyorsabban felmenni a budakeszi emelkedőn, mindig összeszedi a sort...

Szerintem ez a biztonság dolog csak részben technológiai probléma. Úgy értem, a kínaiaknak is rendelkezésére áll az a mérnöki ismeret és gyártási technológia, hogy meg tudnák tervezni.
De nem teszik, mert nem foglalkoztatja őket annyira, nem számít igazán lényegi kérdésnek a többi szemponthoz képest, én ezt érzem.

Mainland China még egyelőre kimaradt, de Hongkongban, Tajvanon vagy 8 alkalommal dolgoztam összesen több hónapot, itthon tanítottam kínaiakat, a cégünknek elég sok kínai céggel van üzleti kapcsolata (ők a mi ügyfeleink), van némi tapasztalatom velük.

És tényleg joggal fosik a világ, mert mindent lemásolnak szemérmetlenül, gyakorlatilag nem lehet velük szemben érvényesíteni a nemzetközi jogot, a szabadalmi jogot, stb.

Persze nem kétlem, hogy hamarosan a sok "ellopott" technológiával majd felfejlődnek arra a szintre, hogy valóban jó kocsikat is gyártsanak, ahogy Japán és később Korea is.

2009.03.28. 09:12:36

Emberek !
A kínai cuccok azért annyira olcsóak, mert egyrészt gagyi anyagból, kutatás-fejlesztés költségek nélkül lopott know-how-val gyártják őket és iszonyat kicsi a munkabér, mert a kínai ember még (még!) kis igényű/így van szocializálva.
Irreális emiatt összehasonlítani egy európai/usa autó árával.
Akik éltetik a kínai termékeket azoknak azt kívánom, hogy éljenek ők is olyan körülmények között, olyan kevés pénzből mint a kínai munkás.
Mert ez a lényeg, ne ködösítsünk.

yanchi345 2009.03.28. 09:13:45

@Szűcslaci: Hát, bizony, a smog (füstköd) már csak ilyen... a légnedvesség kiválik a füst szilárd szemcséire, és sűrű, átláthatatlan, mérgező trutyi száll a levegőben. És egyrészt eláztat mindent, mert csurom víz, másrészt az apró vízcseppekkel belélegzed a port, koszt, mocskot.
Azért a német tesztelők tudnak ám, amikor a Dacia Loganról elhatározták, hogy az ADAC teszten fel fog borulni, mindent megtettek az eredmény érdekében (más méretű felni az egyik keréken, puhára fújt gumival), nagy botrány is volt belőle, amikor kiderült. Most a kínaiaktól reszket az európai autóipar, mert tíz éve még csak rizst tudtak termelni, ma már összeraknak, lemásolnak bármit, negyed áron. Hát csinálnak róla olyan teszteket, ami elijeszti a potenciális vevőket.

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.28. 09:16:59

Pedig azért Kínába is kellene sok biztonságos autó, hiszen nagyon sokan vannak!

hátramozdító 2009.03.28. 09:17:03

Bezony kínai autóval fogunk járni inkább 5, mint 10 év múlva. Elég csak belegondolni az első koreai autókba, milyen rémisztőek voltak kevesebb, mint 20 éve? Most pedig egy C'eed tökéletes választás a középkategóriában. A párhuzamosan árult Opelek és Chevyk egyik márkaszervizének vezetője mondta nekem, sokkal több baj van az Opelekkel. Kínában alig gyártottak autót 20 éve, de most... Ezekkel az olcsó vackokkal beterítik az igényteleneket, Ázsia, Afrika országaira gondolok, és közben alkalmassá teszik a gyártmányaikat ötcsillagos töréstesztre is, mint a Renault. Tarolni fognak a srácok :))))))

huta9020 2009.03.28. 09:22:13

Azért azt látni kellene, hogy ez hihetetlen nagy biztonságosdi leginkább az autógyártóknak jó. Miért is van szükség a nagyobb biztonságú autókra:
- több az autó az utakon (miközben a tömegközlekedés visszafejlődik, nő a környezetszennyezés, ...)
- az autók erősebbek, gyorsabbak (Tényleg gyorsabban el lehet jutni Budapest másik végébe egy 180LE-s autóval, mint egy 60 LE-ssel? A szabályokat betartva...)
- több a nem megfelelő gyakorlattal rendelkező vezető (Ja, hogy nem 40 óra vezetés után kellene jogosítványt adni? De akkor ki venné meg az új autókat?)
- több az immorális, a szabályokat be nem tartó, önmagát és másokat felelőtlenül és tudatosan veszélyeztető vezető (A fene nagy biztonság meg csak felbátorítja őket, hiszen ők megússzák. Pedig sokszor nem...)

Nem mondom, hogy a biztonsági felszerelésekre nincs szükség, de sokkal többet lehetne tenni a közlekedési kultúra megváltoztatásával.

KenSentMe 2009.03.28. 09:43:50

Tanulsága a videónak: a Brillance BS6-ba hátra kell beszállni, nem előre.. :)

jó, hogy a piacot védik, de itt úgy érzem, hogy kicsit minket is a saját hülyeségünktől.. ócsóé venni ilyen autókat, hát.. jó, elsősorban a saját családodat nyírod ki, tehát lehet, hogy még Darwin is örülne neki.. nem volt pénzed jobb kocsira = pancser vagy = nem kell elviselnie tovább téged a társadalomnak.

mindenesetre a videók elég siralmasak.. és igen, tükröződik rajtuk a "kínai mentalitás".. ami lehet, hogy rövid távon hasznos nekünk, de talán érdemes belegondolni, hogy hosszú távon hova vezet minket.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:02:35

@Daily Shark: a tanulnijuk szándékos volt, tudod, van olyan "fordítás" ami kínai terméken látható, és olyan magyartalan, hogy egy gekkó is szebben törné a magyart. Idézőjel talán jólesz..)

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:10:57

@sanche: Jogosan kérdezed! Emlékszem, hogy Európában is akadtak érdekességek.. Ezt kínás kijelentésemet csak úgy felszösszentettem, cáfolni kötelező, sőt ajánlott! Több szem többet lát.

És itt a pont:
Az egy dolog, hogy X db csillagja van egy autónak.. repeszt a tahó, mert neki 435 csillagos biztonságos autója van. Emlékeztek, amikor a miniszteri A6-os elkapott egy szabályosan balra kanyarodó trabis párt?...
Volt egy NGC vagy Discovery-s összeállítás, ott egy hapsi azt mondta, hogy inkább egy nagy lándzsa vagy szög áljon ki a kormányból, mintsem légzsák. Akkor biztonságosabban közlekednének az emberek. Igaza van?

Köszi a hozzászólást, konkrét, építő jellegű kommentek segítenek.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:28:14

@Szűcslaci: épp ezért nem is vennék új Audit se, BMW-t sem. 10 millió a cetlin. Eskü a gyártási költsége 4-5 millióból megvan. A többi meg... Ezeket jó lenne tudni, komolyan érdekelne a dolog, mennyit is ér az autónk a szalonban.

én is tartok kínától..

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:37:23

@zbzbzb: Kínai tervezésű autók vannak a cikkben. Kivétel ugye a Seat Toledo reinkarnáció. Egyik cikkben említettem, hogy ezek a tesztek csupán jelképesek. Egyáltalán nem életszerű 50-60-nal tesztelni az autókat. Minimum 100-zal kellne. A Shuanghuan még elmegy. De látod, a Landwind mien csodás, vagy a Bs6-os Brillance. Te megvennéd? 2009-ben? 1991-ben még talán elment volna. Ezekkel akarnak betörni Európába? Nem elég a sok használhatatlan kínai bóvli a Józsefvárosin.

Írd meg nyugodtan, hogyan látnád szívesen a cikket! Azért is lehet kommentálni!

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:39:32

@Kangörény_: Erről van szó. Valahogy eképpen gondolkodom én is. Tudatosan próbálom kerülni a kínai termékeket. Inkább magyar, utána európai. Még a koreai is előrébb van a kínaitól! (megítélésben, minőség érzetben!)

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.28. 12:41:59

@Daily Shark: "És tényleg joggal fosik a világ, mert mindent lemásolnak szemérmetlenül, gyakorlatilag nem lehet velük szemben érvényesíteni a nemzetközi jogot, a szabadalmi jogot, stb." Shuanghuan CEO.

Karl Boro 2009.03.29. 07:37:37

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2009.03.27. 22:20:16
Nem tanulnijuk, hanem tanulniuk. (Első bekezdés, a Kína! után) Szerintem javítsd ki, mert így elég gáz...

Te nem jártál nyelvtanórára általános iskolában?
Idézőjelben van.

Másrészről dőlt betűvel van írva... Gondolom azért, hogy az olyanoknak is feltűnjön az idézőjel, akik nem tudnak olvasni.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.03.29. 08:50:56

@Karl Boro: megírtam első válasz kommentben miért tanulnijuk. de akkor változtatok: "tánúniuk" -ra, mégszembetűnőbb lesz a szándék.

malter 2009.03.31. 09:36:07

Szerintem minden termék ami kínai csakis kizárólag HULLADÉK lehet.Ezt a blogban szereplő videok is alátámasztják részben.

Elég szomorú hogy minden pénz oda megy,és ezek csak egyre jobban terjeszkednek...

És az is szomorú hogy mimino85 még nekik hoz további reklámot...a negatív reklám is reklám.Gratulálok!

Helyesírásból karó egyébként.
süti beállítások módosítása