Egy '59-es évjáratú Bel Air-t ütköztettek egy nála 50 évvel fiatalabb mai Chevrolet Malibu-ba. Azért a magam részéről enélkül is elhittem volna, hogy nem a biztonságosságukról voltak híresek a legendás nagy amerikai tankok. De ha már itt a videó, lássuk mi minden fejlődött 50 év alatt.. a különbség szemmel látható:

A nagyvasban utazók biztosan meghaltak volna, míg a Malibuban térdsérülésekkel megúszták volna a kalandot az utasok.

Régóta várom a Tata Nano töréstesztjét, most egy előzetes "ízelítő" érkezett az angliai tesztközpontból. A labor tesztelési módja eltér az EuroNCAP követelményeitől, ezért még nem könyvelném el véglegesen "ÁTMENT"-ként
a kis Tatát. (Bár előre leszögezhető, már most sokkal jobb, mint anno a Seicento..)



A MIRA központjában frontális ütközésnél 40%-os átfedéssel, 56 km/h-s sebességgel ütköztették, amelyen egész jól helyt is állt, az utascella sértetlen maradt, a túlélőtér nem csökkent.


A Tata műszaki igazgatója szerint nem meglepő az eredmény, hiszen a kisautó tervezésekor már a gyárban is sikerrel elvégezték ugyanezt a vizsgálatot. Indiában ugyanis az európai szabványt tervezik bevezetni három év múlva, így a Nanónak mindenképp teljesítenie kellett, hogy piacra tudják dobni, és ne kelljen rögtön a modellciklus legelején áttervezni.

Viszont az oldalütközésről készült (?) videót még sehol sem találtam, a fent látható felvételeken is csak hátulról lehet látni, ahogy belerongyol a fémdobozba, nem igaz, hogy képtelenek lettek volna oldalról felvenni, hogy láthassuk miként találkozik a bábu feje a légzsákkal..

Várom az NCAP eredményeit!

 A rendőrségi járgány is csak autó.



( Szolgálati közlemény: A lényeg a törött járgányok fényképeinek megtekintése, nem pedig a szerv kiröhögése. Azt máshol :) Persze azért tanulságosak az egyes képek! - és nem mindenhol a yard volt a hibás..  )

 

A fenti összeállításból ismert Peugeot rendőrdoboz vs. piros Kalos.


És egy hozzászólás a YouTube-on:
"Én mentőautót vezettem 1,5 évig,ilyenért minket meghurcoltak volna!!!Max 20-al mentünk át iylen helyeken,pont az ilyen sok birka miatt!Soha senki nem veregette meg a vállunkat,hogy köszi,hogy 2 perccel hamrabb értetek ide,viszont a fejünket levágták volna,ha a száguldás miatt balesetezünk. (wikhungary)"