Két ijesztő felhomályosulás: istenként imádott atombombabiztos tank-Volvó feleannyira sem biztonságos, mint egy mai 5 EuroNCAP-csillaggal rendelkező Renault Modus, valamint egy E34-es BMW-vel való átfedéses reccsenés sem életbiztosítás.. (oké, a sebesség sem EuroNCAP-szabvány, de életszerűbb!)

Az angol 5th Gear stábjának igencsak tanulságos és megdöbbentő összeállításai.

Lazán legyintettem, biztos kiszállna a dummy helyén feszítő kockavolvós, mit neki egy kis Modus. Kicsi a bors, de 5 csillagos, és masszív! Volvónkban légzsák se volt, de ami a legdurvább, az a kormányt lefejelő miliszekundumok látványának feldolgozása. Modus szépen helyt állt, róla rosszat nem is lehet mondani. Mindezek ellenére továbbra is tisztelendő példányok lesznek számomra a (régi) nagy svéd vasak.

Felesleges találgatni, egy ilyen találkozáshoz iszonyat erős emberi szervezet is kevés lehet túlélés tekintetében. Jól látni, ahogy szinte egymás utasterébe belátogatnak, majd tehetetlenségüknek köszönhetően lágy pörgés következik, Volvónk fejtetőn, bömösünk talpain landol. Az A oszlopok teljesen elmennek B felé, túlélési zóna szűkössé vált. Igen életszerű helyzet, például Jörg Johanson úr Halad a maga sebességében, hallgatva kedvenc Take it easy my brother Charles számát, miközben vadóc frissjogsis Joseph Steyer relative olcsón megvett BMW-jét járatja, előzését nemtudja befejezni és találkoznak adott sebességnél. Gondolom mindkét járművet 60 mph-re (kb 100 km/h) gyorsították fel, ami összeadódva 200 körüli eredményt adhat. Ilyet is mutatni kellene párszor NCAP teszteken, sokan érdeklődnének az olyan esetben megszerzett csillagok számáról. Elrettentésként bábuk nélkül ez is tökéletesen megteszi:

A bejegyzés trackback címe:

https://kres.blog.hu/api/trackback/id/tr421013220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.